Home / Newsroom / General Press Releases / 2022 /

Worldline en Mainsys voeren innovatieve Visa Debet-Bancontact kaartoplossing in

Een innovatieve, gecombineerde oplossing voor rekeningen en betaalkaarten is nu beschikbaar voor banken en neo-banken

Brussel, 21 maart 2022 – Worldline [Euronext: WLN], wereldleider op vlak van betaaldiensten, sloot een partnerschap af met Mainsys Financial Software, een Belgisch IT-bedrijf dat allesomvattende betaaloplossingen aanbiedt. De gezamenlijke oplossing werd onlangs voor het eerst in gebruik genomen om betaalkaarten te beheren die zowel het Visa Debit als het Bancontact logo dragen.

Worldline stelde onlangs zijn nieuw strategisch plan voor waarin het zijn ambitie uit de doeken deed om een premium wereldwijd Paytech bedrijf te zijn in het hart van het Europese betalingsecosysteem. Dit partnerschap met Mainsys past perfect in die strategie.

De innovatieve ‘co-badged’ Visa Debit-Bancontactkaart werd dankzij de samenwerking van Mainsys en Worldline geïntroduceerd bij de Belgische coöperatieve bank NewB. De kaart wordt breed geaccepteerd dankzij de combinatie van het Bancontact en het Visa netwerk. Deze voordelige combinatie maakt het mogelijk om voor aankopen in België te betalen, alsook in het buitenland, online of in een winkel, contactloos of niet, met één enkele kaart, terwijl er geprofiteerd kan worden van de toegevoegde waarde van apps zoals P2P betalingen.

Transacties worden onmiddellijk gedebiteerd van de rekening en kunnen in realtime bekeken worden via het web en via de mobiele banking apps van Mainsys. Door die onmiddellijke update van de gegevens hebben de klanten van de bank de volledige controle over hun uitgaven.

De kaart kan volledig beheerd worden door de klanten via het internet of via een smartphone, vanaf het bestellen van de kaart met keuze van een geheime code (PIN), tot het beheren van de limieten en opties (aankoop via internet mogelijk, toegestane geografische gebieden etc.).

Het doel van dit partnerschap bestaat eruit om neo-banken te ondersteunen, alsook fintechs en andere kleinere bankspelers, zodat zij snel een kant-en-klare en end-to-end betaalkaartoplossing op de markt kunnen brengen. De oplossing combineert de ‘WL 1-Click Card Issuing Processing’-oplossing van Worldline met de oplossingen van Mainsys voor bankieren (F2B) en e-bankieren (FRONTeO). Met deze gezamenlijke oplossing kunnen neo-banken en fintechs eenvoudig tegemoet komen aan de behoefte van klanten die nood hebben aan een gemakkelijke oplossing voor digitaal bankieren en geïntegreerde kaartbetalingen voor hun klanten.

Christophe Lhelguen, Head of Issuing bij Worldline Financial Services, zegt: ”Dit partnerschap met Mainsys is een perfect voorbeeld van onze ambitie om verder in de waardeketen te gaan en onze klanten kan-en-klare en innovatieve oplossingen aan te bieden. Bovendien stelt het bedrijven in staat om een volwaardige digitale bank te worden op enkele weken tijd, waarna ze verschillende bankdiensten kunnen aanbieden evenals een waaier aan diensten met toegevoegde waarde.”
Alexandre Degrijse, CEO van Mainsys Financial Software, zegt: “Banken willen een kaart kunnen aanbieden die overal geaccepteerd wordt , zowel in hun eigen markt als wereldwijd, een kaart waar de klant volledige controle over heeft met onmiddellijke debet en volledig beheer online. Door de diensten van Worldline te combineren met onze expertise was het mogelijk om eenvoudige, performante en robuuste oplossingen uit te werken waarmee we tegemoet komen aan de vraag van zowel nieuwe betalingsspelers als banken die innovatief willen zijn op vlak de van kaarten die ze aanbieden.”

OVER WORLDLINE

Worldline [Euronext: WLN] is een wereldwijde leider in de betaalindustrie en de technologiepartner bij uitstek voor handelaars, banken en acquirers. Met 20.000 medewerkers in meer dan 50 landen biedt Worldline zijn klanten duurzame, betrouwbare en innovatieve oplossingen die hun groei bevorderen. De door Worldline aangeboden diensten omvatten instore en online commerciële acquiring, sterk beveiligde verwerking van betaaltransacties en een uitgebreid aanbod van digitale diensten. In 2021 genereerde Worldline een pro-forma-omzet van bijna 4 miljard euro. worldline.com

OVER MAINSYS

MAINSYS Financial Software is een Belgische ontwikkelaar van banksoftware en IT service provider die deel uitmaakt van de MAINSYS Group, die in 1995 werd opgericht en meer dan 230 hoogopgeleide experts tewerkstelt in België, Frankrijk en Portugal. De 3 grootste productlijnen zijn: een omnichannel front- en middleoffice suite (FRONTeO), een modulaire core banking-oplossing (F2B) en een communicatieplatform (COCPIT). Door het gebruik van geavanceerde technologieën te combineren met een diepgaande functionele kennis van de bancaire en financiële sector, levert MAINSYS Financial Software aan meer dan 40 klanten sterk beveiligde en schaalbare applicaties en ondersteunt het Cloud SaaS volledig in zijn productaanbod. Voor meer informatie, zie www.mainsysgroup.com.

PERSCONTACTEN

Mainsys