Home / Newsroom / General Press Releases / 2022 /

Worldline betreedt Japanse merchant services markt via partnerschap met NSP Vesca

Deel uitmaken van het Japanse acceptatielandschap om de voorkeur voor kaartbetalingen op grote schaal te stimuleren maakt deel uit van de wereldwijde groeistrategie van Worldline

Paris-la Défense, 3 maart 2022 – Worldline, een wereldwijde speler op het gebied van betaaldiensten, kondigde de uitbreiding van zijn bedrijfsactiviteiten naar Japan aan. Het bedrijf zal er creditcardbetalingen aanbieden over het hele land. Als economische vergevorderde markt, met conservatieve consumentengewoonten, biedt Japan een groot groeipotentieel op vlak van kaarttransacties.

De Worldline-formule op de Japanse markt is gebaseerd op een sterk partnerschap met Vesca, een toonaangevende lokale aanbieder van betaaloplossingen en netwerkdiensten (‘Network Service Provider’, ook wel ‘NSP’). Worldline zal instaan voor het verwerken van de transacties zelf, steunend op de schaal en de technologie van zijn wereldwijde betalingsverwerkingsfaciliteiten, terwijl Vesca de technische handhaver is die fungeert als de acceptatielaag in het land. Daardoor zal het voor handelaars niet langer een hele opgave zijn om kredietkaarten te aanvaarden, en kunnen zij dat doen aan concurrerende prijzen.

Roger Niederer, Chief Market Officer Merchant Services bij Worldline, zei: “Een sterke lokale samenwerking, gecombineerd met de nieuwste betalingstechnologie op schaal is de aanpak die we kiezen om nieuwe markten aan te boren. Japan is een van de meest veelbelovende economieën voor kaartbetalingen, en we zijn blij dat we de markt kunnen transformeren door onze unieke relatie met Vesca. Hun diepgaande kennis van zowel Japanse handelaars als internationale betalingen is een troef in onze samenwerking".

Het basisaanbod bij de lancering begin 2022, bestaande uit credit card acquiring en POS kaartacceptatie en -verwerking, zal in de komende maanden worden uitgebreid met e-commerce. Handelaars zullen voordeel halen uit het aanbod van Worldline omdat ze slechts één aanspreekpunt hebben voor al hun betalingsbehoeften, inclusief een snelle onboarding.

Makoto Yoshida, Chief Executive Officer bij Vesca, zei: “Dit partnership brengt end-to-end geavanceerde betaaldiensten en -oplossingen voor Japanse handelaars, evenals diepgaande marktexpertise. Bovendien zijn we van plan om unieke segment-specifieke functies te creëren door samen te werken met ons uitgebreide ecosysteem van klanten en partners."

Japan heeft als land een groot potentieel voor cashloze betalingen dat bovendien ook door de overheid wordt gestimuleerd, met plannen om het huidige percentage kaartgebaseerde transacties (35%) tegen 2025 te verdubbelen. Naast de diepgewortelde consumentengewoonten zijn het vooral de langdurige onboardingprocessen (tot zes weken) en de kosten voor betalingsacceptatie die betalingsverwerkers in Japan aanbieden een belangrijke barrière voor de adoptie van cashloze betalingen door handelaars.

OVER Worldline

Worldline [Euronext: WLN] is een wereldwijde leider in de betaalindustrie en technologisch voorkeurspartner voor handelaars, banken en zogeheten acquirers. Ondersteund door meer dan 20.000 medewerkers wereldwijd in 50 landen zorgt Worldline voor duurzame, betrouwbare en innovatieve oplossingen om groei te waarborgen. Worldline biedt verschillende diensten als in-store en online acquirer, verwerker van sterk beveiligde transactieverwerking en verschillende andere virtuele diensten. In 2021 genereerde Worldline een pro-forma omzet van bijna 4 miljoen euro. Worldline.com

OVER Vesca

Vesca is leider op vlak van all-in-one betalingen en marktautomatisatieoplossingen. Vesca biedt een veilig en flexibel platform voor betalingsbeheer dat vlotte betalingen mogelijk maakt in de winkel, online en via mobiele kanalen.  Haar innovatieve architectuur overbrugt de kloof tussen een uniek Japans en een internationaal betalingsecosysteem, het bedrijf is gevestigd in Tokio, Japan.

PersContact WORLDLINE

T +32 (0)2 727 68 22