Home / Newsroom / General Press Releases / 2022 /

Worldline rekruteert meer dan 5000 getalenteerde werknemers wereldwijd, waarvan 200 in België

De groep is vastbesloten om haar sterke rekruteringsambities waar te maken en wereldwijde paytech leider te worden

Brussel, 31 Januari 2022 – Worldline [WLN], de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten, zal wereldwijd duizenden nieuwe talenten rekruteren waarvan 200 in België met als strategisch doel een versnelde technologische transformatie waardoor het zijn klanten het beste betalingsaanbod over de hele wereld kan garanderen.

Worldline stelde recent een nieuw strategisch plan voor waarin het zijn ambitie uiteenzet: het premium wereldwijde paytech bedrijf zijn in het hart van het Europese betalingsecosysteem. Twee belangrijke hefbomen in dat plan zijn het versnellen van de geografische groei van het bedrijf, alsook investeren in technologie. Tegelijk hebben de afgelopen maanden de digitalisering van de handel sterk versneld, alsook de manier waarop mensen betalen, leven en zaken doen. Worldline staat aan de frontlijn van deze snelle evolutie en is geëngageerd om de hoge vraag van hun klanten tegemoet te komen en een passend antwoord te bieden op deze nieuwe betaaltrends.

Om het bedrijf succesvol om te vormen tot wereldwijde paytech leider, rekruteert Worldline wereldwijd meer dan 5000 experts binnen de komende maanden, voor de Belgische tak van het bedrijf houdt dat in dat er ten minste 200 talenten binnengehaald worden, zowel junior als meer ervaren profielen. Er zullen hoofdzakelijk technische profielen aangeworven worden zoals ontwikkelaars, ingenieurs, application managers, data-architecten en -analysten, product managers en product owners.

De wereld van de betalingen voorzien van ‘next generation’ technologie

Worldline werkt samen met verschillende innovatieve partners om hun klanten optimaal te betrekken en hun de nieuwste ‘next generation’ technologie aan te bieden. Zo biedt Worldline bijvoorbeeld duurzame bankieroplossingen aan over de gehele Europese markt, en biedt het een toegevoegde waarde om klanten te helpen om klimaatverandering tegen te gaan via ‘Ecolytiq’. Worldline boost de wereldwijde aanvaarding van live-shoppen en ‘in-video’ kassasysteem met ‘Livescale’ door shoppersdiensten aan te bieden via livestreaming. Verder laat de groep ook betaling via cryptocurrencies toe in Zwitserland in samenwerking met Bitcoin Suisse, en integreert Worldline Microsoft Dynamics 365 Fraud Protection in zijn digitale betalingssysteem voor handelaars om hen futureproof te maken op vlak van Fraudepreventie.

Voorkeurswerkgever worden in de betaalindustrie

Worldline is een “people business”, en terwijl het bedrijf groeit en uitbreidt op vlak van nieuwe markten en nieuwe technologieën, is het aantrekken en behouden van nieuw talent cruciaal voor het succes van het bedrijf. Het afgelopen decennium heeft Worldline er een topprioriteit van gemaakt om een open en diverse cultuur op te bouwen die medewerkers ruimte geeft om te groeien, zowel op professioneel als persoonlijk vlak. Het bedrijfsdoel[1] (“raison d’être”), brengt de Worldline community samen rond een coherente en gedeelde langetermijnvisie. Dankzij deze doelstelling heeft Worldline met succes haar bedrijfswaarden - Innovatie, uitmuntendheid, samenwerking en empowerment - en het verwachte gedrag van medewerkers binnen Worldline kunnen verankeren.

Evelyne Mathot, HR Director at Worldline in Belgium zegt:
"Wij waarderen onze Belgische werknemers ten zeerste en willen hen helpen om hun potentieel te bereiken. Op die manier willen we Worldline uitbouwen tot de voorkeurswerkgever in de betalingssector in België. Door onze internationale schaal kunnen onze werknemers profiteren van alle opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden, en unieke projecten die een wereldwijd bedrijf als Worldline te bieden heeft. Het is ons doel om onze medewerkers de mogelijkheid te geven hun carrière te laten groeien met respect voor het work-life evenwicht, duurzaamheid en natuurlijk onze klanten in het achterhoofd. Veiligheid en vertrouwen bieden binnen onze vestigingen, op de best mogelijke manier terwijl we voor elkaar zorgen, dat is wat we elke werknemer bieden"

Aan de slag gaan bij een Europese en Belgische Top Employer

Zowel in 2021 als in 2022 werd Worldline gecertificeerd als Europese en Belgische Topwerkgever (naast Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Nederland, Oostenrijk, Polen, Indië en Nieuw-Zeeland) en behaalde het de Great Place to Work-certificering in 13 landen (Oostenrijk, Polen, Indië, Nieuw-Zeeland, Chili, China, Taiwan, Tsjechië, Argentina, Australië, Brazilië en Canada). Om beter te begrijpen wat zijn werknemers motiveert en te identificeren hoe de werkplek verder kan worden verbeterd, worden alle Worldliners uitgenodigd om deel te nemen aan jaarlijkse werknemersenquêtes. In 2021 bleek uit de enquête dat 8 op de 10 werknemers Worldline als een vriendelijke werkplek beschouwden, en dat evenveel werknemers een positief beeld hadden van de diversiteit binnen het bedrijf. Maar liefst 9 op de 10 waren tevreden over de opleiding en ontwikkeling die ze krijgen. Onlangs werd bekendgemaakt dat Worldline in 9 landen erkend is als Top Employer 2022. Waarme het bedrijf nóg beter deed dan in 2021 door de toevoeging van 4 nieuwe landen en een van haar PAYONE-joint ventures.

Op de hoogte blijven met de ‘Expert’s Community’ van Worldline

Bij de vele experts waarover Worldline beschikt, bestaat er ook een speciale “Scientific Community” die belangrijke trends in de maatschappij, het bedrijfsleven en de technologische wereld identificeert en analyseert. Door te voorspellen hoe deze trends zullen evolueren, creëert de community waardevolle strategische inzichten voor onze klanten, zodat zij zich kunnen voorbereiden op de toekomst. Ontdek de ‘Worldline Scientific Community’

Bouw jij mee aan de volgende mijlpaal in de wereld van de betalingen? Ga mee op ontdekking!

Ontdek onze vacatures op onze Careers website. Om meer te weten te komen over Worldline en zijn activiteiten kan je altijd het jaarverslag raadplegen.

Over Worldline

Worldline [Euronext: WLN] is de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten en de nummer 4 speler wereldwijd. Met zijn internationale bereik en focus op innovatie is Worldline dé voorkeurspartner voor winkeliers, banken en derde partijen, maar ook voor aanbieders van openbaar vervoer, overheidsinstellingen en bedrijven in alle sectoren. Met meer dan 20.000 werknemers in ruim 50 landen biedt Worldline zijn klanten duurzame, betrouwbare en veilige oplossingen voor de gehele waardeketen van het betalingsverkeer, waarmee de groei van klanten en bedrijven wordt gestimuleerd, waar ze zich ook bevinden. Het aanbod van Worldline op het vlak van Merchant Services; Terminals, Solutions & Services; Financial Services en Mobility & e-Transactional Services omvat nationale en internationale commerciële acquiring, zowel in-store als online, uiterst veilige verwerking van betaaltransacties, een brede portefeuille van betaalterminals, evenals e-ticketing en digitale diensten in industriële omgevingen. In 2020 genereerde Worldline proforma-inkomsten van 4,8 miljard euro. worldline.com

MEER INFOOMATIE

T 02 7 27 68 22
E press-benelux@worldline.com

[1] “We ontwerpen en baten toonaangevende digitale betalings- en transactieoplossingen uit die duurzame economische groei mogelijk maken en het vertrouwen en de veiligheid in onze samenlevingen versterken. We maken ze milieuvriendelijk, breed toegankelijk en ondersteunen sociale transformatie."