Home / Newsroom / General Press Releases / 2022 /

Worldline en Scheidt & Bachmann lanceren nieuwe betaaloplossing voor tankstations in Europa

Deze oplossing zal brandstofverdelers helpen met een completere betaaloplossing voor klanten bij tankstations

Paris La Défense, 25 januari 2022 – Worldline (Euronext: WLN), de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten, en Scheidt & Bachmann (S&B), wereldwijd leverancier van mobiliteitsoplossingen, versterken hun partnerschap dankzij de ontwikkeling van een nieuwe betaaloplossing voor tankstations in heel Europa.

De oplossing – die Worldlines Petrol & Energy Suite combineert met de SIQMA Connect-oplossing van S&B – is specifiek uitgewerkt voor brandstofverdelers en wordt in 2022 geïmplementeerd in heel Europa. Deze lancering betekent een nieuwe fase in het succesvolle partnerschap dat beide bedrijven bijna een decennium geleden opstartten. Het nieuwe product past in de toenemende digitalisering van de betaalmarkt. Het biedt auto- en vrachtwagenbestuurders een vlottere betaling aan de pomp, in de carwash, in de shop van het servicestation enz.

Dankzij de oplossing die Worldline en S&B hebben ontwikkeld, kunnen de grote energieleveranciers bijvoorbeeld nog meer betaalmiddelen aanvaarden zodat ze vlotter toegang krijgen tot nieuwe klanten en betaalkanalen. De oplossing dekt de hele betaalwaardeketen, van aanvaarding van het betaalmiddel tot het ‘acquiring’ proces en diensten met meerwaarde zoals de Worldline DCC (Dynamic Currency Conversion) en de Worldline Pay & Drive-portefeuille.

Dit partnerschap, dat de expertise van Worldline en S&B samenvoegt in duizenden winkels over het hele continent, zal de ontwikkeling van betaalinfrastructuur in de sector van tanken (brandstof) en opladen (elektrisch) voortstuwen. Brandstof- en stroomleveranciers zijn de jongste jaren begonnen aan een opwindend avontuur dat de vroegere leveranciers van grondstoffen omtovert tot echte sleutelfiguren in mobiliteit. Worldlines Petrol & Energy Suite is de eerste wereldwijde ‘one-stopshop’, specifiek voor de sector van de brandstof en mobiliteit. Een heel expertenteam zal klaar staan, enkel en alleen om de vragen en behoeften van brandstofverdelers te beantwoorden. De corebusiness van S&B is vandaag op wereldwijde schaal al volledig gericht op de mobiliteitsketen (tanken, elektrisch laden, parking, openbaar vervoer) wat het voor hun klanten mogelijk maakt om gemakkelijker en vlotter te reizen, en vlottere betalingen toelaat in activiteiten doorheen de volledige mobiliteitsketen.

Een handige combinatie van diverse betaalmethoden en de mogelijkheid om klantenloyaliteit op te bouwen, naast gevestigde samenwerkingen met autofabrikanten, oliebedrijven, energieleveranciers, openbaarvervoersbedrijven en parkeergarages, tillen het betaalproces naar een hoger niveau en effenen de weg voor de overgang van de huidige tankstations naar echte ‘mobiliteitshubs’ op korte termijn.

Michel Rudolf von Rohr, Global Head of Petrol & Energy bij Worldline, legt uit: "De motorindustrie kent een ongelofelijk snelle ontwikkeling, vooral nu de overstap naar een meer elektrische markt dag na dag enorm gepusht wordt. Wij vinden het daarom hoog tijd om de brandstofbedrijven te helpen hun digitaliseringsproces te versnellen. Ondanks de uitdagingen beleven de motor- en brandstofsectoren een opwindende tijd. We geloven dat Worldline en Scheidt & Bachmann samen, met de stevige combinatie van hun expertises, de brandstofverdelers helpen om weer te bloeien binnen het kader van de evolutie van hun business."
“Het betalingsproces maakt een groot deel uit van de globale shopping-ervaring van een klant. Wij proberen onze klanten te ondersteunen door een gestroomlijnde klant-ervaring te creëren voor elke energiebron en andere aankopen in hun vestigingen. Nu nieuwe en automatische retailmodellen steeds meer opgang maken in de sector, vinden wij een vloeiend en handig betaalproces een must voor elke business. Wij geloven dan ook dat het partnership met Worldline een extra waarde inhoudt voor al onze klanten", stelt Verena Hiegemann, Product Manager Payment Systems bij Scheidt & Bachmann Fuel Retail Solutions GmbH.

OVER Worldline

Worldline [Euronext: WLN] is de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten en de nummer 4 speler wereldwijd. Met zijn internationale bereik en focus op innovatie is Worldline dé voorkeurspartner voor winkeliers, banken en derde partijen, maar ook voor aanbieders van openbaar vervoer, overheidsinstellingen en bedrijven in alle sectoren. Met meer dan 20.000 werknemers in ruim 50 landen biedt Worldline zijn klanten duurzame, betrouwbare en veilige oplossingen voor de gehele waardeketen van het betalingsverkeer, waarmee de groei van klanten en bedrijven wordt gestimuleerd, waar ze zich ook bevinden. Het aanbod van Worldline op het vlak van Merchant Services; Terminals, Solutions & Services; Financial Services en Mobility & e-Transactional Services omvat nationale en internationale commerciële acquiring, zowel in-store als online, uiterst veilige verwerking van betaaltransacties, een brede portefeuille van betaalterminals, evenals e-ticketing en digitale diensten in industriële omgevingen. In 2020 genereerde Worldline proforma-inkomsten van 4,8 miljard euro. worldline.com

OVER SCHEIDT & BACHMANN GMBH

Scheidt & Bachmann behoort tot de wereldwijde marktleiders in innovatieve systeemoplossingen voor mobiel leven. Met onze producten ondersteunen wij tal van vervoerssystemen, en indirect dus ook miljoenen mensen die wereldwijd onderweg zijn en haast elke dag te maken krijgen met digitale oplossingen van Scheidt & Bachmann: in de parkeergarage, bij het tankstation, in het openbaar vervoer of tijdens hun treinreis. Scheidt & Bachmann werd in 1872 opgericht en legde een lange weg af, van mechanische engineering tot wereldwijd actief systeemprovider. De corebusiness draait vandaag rond servicemanagement, hosting, software-as-a-service en databasebeheer. De groep Scheidt & Bachmann is ook vandaag nog een familiebedrijf, met meer dan 3000 werknemers wereldwijd. Scheidt & Bachmann rekent systeemontwikkeling, systeemintegratie, servicemanagement, hosting en software-as-a-service tot zijn corecompetenties.

Scheidt & Bachmann Fuel Retail Solutions GmbH geeft onder het motto "Fuel your Future" vorm aan de transitie van tankstations tot mobiliteitshubs opdat individuele mobiliteit even aangenaam zal blijven als vandaag. Onze focus is erop gericht om innovatie en mobiliteitgerichte klantbeleving mogelijk te maken met de hulp van onze cloud-based systemen. Met onze complete oplossingen onder de merknaam SIQMA zijn tankstations klaar voor de uitdagingen van digitalisering en decarbonisering als toekomstige mobiliteitshubs.

PERSCONTACTEN WORLDLINE

T +32 (0)2 727 68 22