Home / Newsroom / General Press Releases / 2022 /

Worldline doet nóg beter: opnieuw erkend als Belgische en Europese Top Employer 2022 naast 8 andere landen en een joint venture

Brussel, 20 Januari 2022 – Worldline [Euronext: WLN], de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten, kondigt met trots aan 2 prestigieuze certificaties binnengehaald te hebben: de ‘Belgische Top Employer certificatie’, voor de derde keer op rij, en de ‘Europese Top Employer certificatie’, voor de 2de keer op rij. De certificaten werden uitgereikt door het Top Employers Institute, een wereldwijde autoriteit die uitmuntendheid in people management jaarlijks erkent.

De favoriete werkgever in de betaalsector worden

Worldline is trots om opnieuw erkend te worden als een van de beste werkgevers in België en Europa. Het bedrijf ziet deze eer als een beloning voor zijn langdurige inzet en inspanningen om voorbeeldige management- en werknemerspraktijken mogelijk te maken binnen de organisatie. In 2020 en 2021 heeft Worldline ook al lokale certificeringen binnengehaald van het Top Employers Institute in België, Polen, Oostenrijk en Nederland. De certificering voor 2022 omvat, in aanvulling hierop, vier extra landen Frankrijk, India, Nieuw-Zeeland en Zwitserland, evenals PAYONE, de joint venture van Worldline.

Een prestigieuze onderscheiding

Het Top Employers-programma heeft 1.847 bedrijven gecertificeerd en wordt door 120 landen over de hele wereld erkend. Het betreft een diepgaande externe audit van werkwijzen binnen human resources en people management. Het instituut heeft via verschillende uitgebreide onderzoeken en audits alle hr-domeinen van Worldline geëvalueerd. Op deze manier konden de interne werkwijzen en het beleid van het bedrijf op de gebieden van Compensation & Benefits, Learning & Development en Recruitment worden beoordeeld, waarbij ook veel belanghebbenden binnen het bedrijf waren betrokken.

Worldline rekruteert een grote verscheidenheid aan talenten, in België en wereldwijd

Het Top Employer-certificaat is een prestigieuze en bekende onderscheiding die Worldline helpt bij het aantrekken van nieuwe talenten. Als het gaat om innovatie in de sector van betaal- en transactiediensten, is de positie van voorkeurswerkgever onder toptalenten cruciaal om de leiderspositie in de markt en het concurrentievoordeel te behouden. Tijdens interviews bevestigden sollicitanten de kracht van het Top Employer logo naast dat van Worldline; het trok hun aandacht, onderscheidde het bedrijf van de concurrentie en toonde aan dat Worldline een solide werkgever is met hoge normen.

Evelyne Mathot, HR Director Worldline Belgium zegt: “We zijn erg trots om opnieuw deel uit te maken van de exclusieve club van ‘Top Employers’, niet enkel in België, maar met verschillende van onze internationale vestigingen. Dat we dit certificaat mogen ontvangen gedurende opnieuw een zeer uitdagend jaar omwille van de COVID-19 pandemie betekent veel. Het toont aan dat we er in slaagden om zorg te dragen voor, en te connecteren met, onze werknemers tijdens een moeilijke periode.

We zullen het potentieel van onze medewerkers blijven ontwikkelen, en op die manier, ook het potentieel van Worldline in België als bedrijf blijven ondersteunen. We zijn er van overtuigd dat deze verbintenis ten aanzien van onze medewerkers ons toelaat om het beste talent op de markt aan te trekken en te behouden. Door een Top Employer te zijn bewijzen we bovendien dat we klaar zijn om talent binnen ons bedrijf te verwelkomen en op gepaste wijze te ondersteunen, voor technische profielen zoals bijvoorbeeld IT, maar ook binnen elke andere functie.

Toch zijn we nog niet waar we willen zijn. Als innovatief bedrijf in de betaal- en transactiesector, streven we ernaar om continu te blijven verbeteren en zullen we Worldline blijven ontwikkelen en verbeteren als een van Europa’s beste werkgevers, jaar na jaar.

“Dit nieuwe veeleisende jaar heeft een enorme impact gehad op organisaties over de hele wereld. Worldline heeft opnieuw bewezen in staat te zijn om uitstekende arbeidsomstandigheden te blijven bieden. Het bedrijf is het afgelopen jaar de uitdagingen van de ruimere werkomgeving aan blijven gaan en blijft tegelijkertijd toegewijd om een positieve impact te hebben op het leven van zijn werknemers. We zijn verheugd om de organisaties, die dit jaar als topwerkgevers in Europa zijn gecertificeerd, te vieren en toe te juichen”, zegt David Plink, CEO van Top Employers Institute.

Nota voor redacteurs

Steer and Shape, Attract, develop and Engage, vormen 400 HR-pracktijken die warden beoordeeld over 20 thema’s:

1.         Business Strategy

19.       Sustainability

20.       Diversity & Inclusion

OVER Worldline

Worldline [Euronext: WLN] is de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten en de nummer 4 speler wereldwijd. Met zijn internationale bereik en focus op innovatie is Worldline dé voorkeurspartner voor winkeliers, banken en derde partijen, maar ook voor aanbieders van openbaar vervoer, overheidsinstellingen en bedrijven in alle sectoren. Met meer dan 20.000 werknemers in ruim 50 landen biedt Worldline zijn klanten duurzame, betrouwbare en veilige oplossingen voor de gehele waardeketen van het betalingsverkeer, waarmee de groei van klanten en bedrijven wordt gestimuleerd, waar ze zich ook bevinden. Het aanbod van Worldline op het vlak van Merchant Services; Terminals, Solutions & Services; Financial Services en Mobility & e-Transactional Services omvat nationale en internationale commerciële acquiring, zowel in-store als online, uiterst veilige verwerking van betaaltransacties, een brede portefeuille van betaalterminals, evenals e-ticketing en digitale diensten in industriële omgevingen. In 2020 genereerde Worldline proforma-inkomsten van 4,8 miljard euro. worldline.com

Over TOP employerS INSTITUTE

Top Employers Institute is de wereldwijde autoriteit op het gebied van de erkenning van uitmuntendheid in People Practices. We helpen deze praktijken te versnellen om de wereld van het werk te verrijken. Via het ‘Top Employers Institute Certification Program’ kunnen deelnemende bedrijven worden gevalideerd, gecertificeerd en erkend als een uitmuntende werkgever. Het Top Employers Institute is 31 jaar geleden opgericht en heeft meer dan 1857 organisaties in 123 landen/regio's gecertificeerd. Deze gecertificeerde Top Employers hebben een positieve invloed op het leven van meer dan 8 miljoen werknemers wereldwijd.

PERS CONTACT

T +32 (0)2 727 68 22