Latest Press Releases

Worldline Press releases Number of results:60

Record elektronische transacties verbroken voor Kerst

Brussel, 24 december 2021 – Na de records in het aantal elektronische transacties van vorige zaterdag 18 december, heeft Worldline, de Europese leider in de sector van betalings- en transactiediensten, op donderdag 23 december een nieuw record van 11,8 miljoen elektronische transacties in fysieke en online winkels geregistreerd, evenals een recordaantal transacties per minuut op vrijdag 24 december, met een piek van 22 963 transacties omstreeks 11u30.

24Dec.2021

Worldline kondigt nieuw record elektronische transacties aan

Brussel, 19 december 2021 - Nu de eindejaarsfeesten voor de deur staan, doen veel Belgen hun laatste inkopen. Worldline, de Europese leider in de sector van betalings- en transactiediensten, heeft op zaterdag 18 december een nieuw absoluut record van 11.413.641 elektronische transacties geregistreerd in fysieke en online winkels en een transactie peak met 20.734 transacties per minuut om 11u42 . Sinds het uitbreken van de COVID-19 pandemie is de groei van elektronische betalingen in België aanzienlijk versneld, ook het aantal soorten elektronische betalingen neemt steeds meer toe .

19Dec.2021

Worldline integreert de mobiele betaaloplossing Payconiq in zijn betaalterminals

Brussel, 3 december 2021 – Worldline, Europees marktleider in de betaal- en transactiedienstensector, maakt vandaag de resultaten bekend van zijn laatste onderzoek naar het aankoopgedrag in België. Elektronische betalingen en e-commerce zijn aan een spectaculaire opmars bezig en contactloos betalen vindt algemeen ingang (bij alle generaties): een terugblik op de belangrijkste tendensen die heuse blijvers lijken te zijn.

16Dec.2021

Worldline maakt resultaten bekend van zijn laatste onderzoek naar aankoopgedrag in België

03Dec.2021

Worldline bundelt krachten met FIDO Alliance

Utrecht, 30 November 2021 – Worldline (Euronext: WLN) is lid geworden van de FIDO Alliance, een wereldwijde organisatie die streeft naar standaardisatie en interoperabiliteit in de authenticatiewereld. Met het lidmaatschap zet Worldline een volgende stap in zijn online identificatiestrategie, vanuit de visie dat sterke authenticatie, interoperabiliteit en het gebruik van biometrie cruciaal zijn.

30Nov.2021

Chargebee en Worldline werken samen om geïntegreerd abonnement- en betaalbeheer aan te bieden om Europese ondernemers te helpen hun klantenbinding en -retentie te verbeteren

Bezons/San Francisco, 19. oktober 2021 - Worldline, de Europese leider in betaal- en transactiediensten en de nummer 4 in de wereld, en Chargebee, het toonaangevende platform voor de facturering van abonnementen en inkomstenbeheer, kondigen aan dat ze gaan samenwerken om een geavanceerde end-to-endoplossing aan te bieden voor betalingen, abonnementen en inkomstenbeheer voor ondernemers die met een abonnementenmodel werken.

18Oct.2021

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 29 op maandag 30 augustus

Brussel, 27 augustus 2021 - Worldline meldt dat in de nacht van zondag 29 op maandag 30 augustus onderhoudswerken worden uitgevoerd op het elektronische betaalnetwerk. Om mogelijke hinder te beperken, wordt de interventie ingepland tussen 00.30u. en 03.30u.

27Aug.2021

Balans zomerkoopjes: Worldline registreert 52% meer online transacties dan in 2019

Brussel, 16 juli 2021 – E-commerce is, onder invloed van de huidige gezondheidscontext, dé oplossing bij uitstek geworden. Worldline, Europees leider in de sector van betalings- en transactiediensten, stelde tijdens de eerste twee weken van de zomersolden een sterke groei van de online transacties vast (+52%) in vergelijking met dezelfde periode in 2019. De elektronische transacties zijn in de eerste twee weken van de solden met 16% gestegen in vergelijking met dezelfde periode in 2019. Ook contactloze betalingen trokken sinds het begin van de pandemie veel Belgische consumenten aan. Een op de twee transacties wordt nu contactloos gedaan.

16Jul.2021

Worldline en Cendyn slaan de handen in elkaar om online betaalmogelijkheden in de horeca te verbeteren

Bezons, 22 juni 2021, Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider in betalings- en transactiediensten, kondigt vandaag zijn samenwerking aan met Cendyn, een toonaangevende vernieuwer op het gebied van CRM, verkoop en inkomstenstrategie in de horeca. Dankzij deze samenwerking kunnen hotels nu veilige e-betaaloplossingen opnemen in alle geautomatiseerde communicatie met gasten op basis van een naadloze integratie van het CRM-systeem van Cendyn met de gegevens van het eigen PMS (property management system) van het hotel en de elektronische betaaloplossing van Worldline.

22Jun.2021

Belgen zetten massaal de stap naar digitaal betalen

Digitaal betalen zit al jaren in de lift en de huidige pandemie heeft dit verder versterkt. Steeds meer mensen laten de bankbiljetten en muntstukken voor wat ze zijn en halen de bankkaart of de smartphone boven. Dat blijkt uit recent onderzoek van partners Bancontact Payconiq Company, Febelfin, Mastercard, Visa, en Worldline in samenwerking met de VUB: na het verstrijken van één coronajaar, betaalt slechts 13% van alle Belgen nog liefst cash en betaalde 70% al minstens één keer contactloos.

15May.2021

Worldline verkoopt een deel van de Ingenico merchant acquiring activiteiten

Bezons, 12 mei 2021 - Na de goedkeuring van de Europese Commissie met betrekking tot de overname van Ingenico (30 september 2020), kondigt Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider in betaal- en transactiediensten, vandaag aan haar toezegging om een aantal desinvesteringen, beperkt tot enkele Ingenico merchant acquiring-portefeuilles in Oostenrijk en België, evenals de merchant acquiring-portefeuille van Worldline in Luxemburg, te voltooien. Samen zijn deze activiteiten goed voor een totale jaaromzet van ongeveer € 25 miljoen.

12May.2021

Worldline en IATA slaan de handen in elkaar om luchtvaartmaatschappijen snel weer hoge toppen te laten scheren

Bezons, 27 april 2021, Worldline [Euronext: WLN], de Europese leider in de betaal- en transactiedienstensector en de nummer 4 in de wereld, heeft vandaag een partnerschap aangekondigd met de International Air Transport Association (IATA), om alle luchtvaartmaatschappijen die lid zijn van de IATA toegang te geven tot een breder scala aan betaaloplossingen om hun passagiers nog beter van dienst te kunnen zijn. Alle betaalmogelijkheden en -diensten van Worldline worden beschikbaar gesteld via de IATA Financial Gateway (IFG).

27Apr.2021

Worldline draagt bij tot elektrificering van het verkeer met nieuwe betaaloplossing voor het opladen van elektrische voertuigen

Parijs, 12 april 2021 – Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider in betaal- en transactiediensten, heeft de lancering aangekondigd van een nieuwe, eenvormige betaaloplossing waarmee Europese consumenten snel, handig en veilig betalen voor het opladen van hun elektrisch voertuig (EV).

12Apr.2021

equensWorldline staat mee aan de wieg van eerste wearable met co-badging in Europa voor KBC klanten

Brussel, 8 april 2021 – equensWorldline SE, een dochteronderneming van Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider in betaal- en transactiediensten, verwerkt contactloze betalingen die klanten van de Belgische bankverzekeraar KBC nu kunnen uitvoeren via de eerste wearable met co-badging ter wereld. Dit kan een horloge, armband, sleutelhanger of ring zijn. Gebruikers kunnen zo gemakkelijk betalingen uitvoeren via verschillende betaalsystemen met verschillende soorten wearables.

08Apr.2021

Parijs, 1 april 2021 – Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider in betaal- en transactiediensten, heeft de lancering aangekondigd van een nieuwe, eenvormige betaaloplossing waarmee Europese consumenten snel, handig en veilig betalen voor het opladen van hun elektrisch voertuig (EV).

01Apr.2021

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 28 op maandag 29 maart

Brussel, 26 maart 2021 - Het elektronische betalingsnetwerk van Worldline zal enkele onderbrekingen ondervinden op maandagochtend 29 maart tussen 0.30 u. en 3.30 u. Op dat moment wordt een onderhoud van de systemen uitgevoerd.

26Mar.2021

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 7 op maandag 8 maart

Brussel, 5 maart 2021 - Het netwerk van Worldline zal tijdelijk verstoord zijn op maandagochtend 8 maart van 0.05 u. tot 4.00 u. Op dat moment zal een upgrade van het elektronische betaalsysteem worden uitgevoerd.

05Mar.2021

Worldline erkend als Belgische en Europese Top Employer 2021

Brussel, 26 januari 2021 - Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider in betaal- en transactiediensten, kondigt met trots aan dat zij de prestigieuze certificeringen ‘Top Employer Europe 2021’ en ‘Top Employer België 2021’ heeft ontvangen van het Top Employers Institute, een wereldwijde autoriteit voor de erkenning van opvallend goede werkgevers.

26Jan.2021

Drie nieuwe leden voor EDPIA

Brussel, 12 januari 2021 - De European Digital Payments Industry Alliance (EDPIA) heeft het genoegen bekend te maken dat Aircash, Buckaroo en HiPay uit respectievelijk Kroatië, Nederland en Frankrijk lid worden van de alliantie en zo de positie van de EDPIA als stem van de Europese betalingssector verder versterken en diversifiëren. Deze nieuwe leden ondersteunen het doel van de EDPIA om bij te dragen aan de ontwikkeling van het EU-beleid om het begrip en de ontwikkeling van een actieve Europese sector voor digitale betalingen te bevorderen.

12Jan.2021

Black Friday & Cyber Monday: Worldline vestigt nieuwe records in e-commerce

Brussel, 1 december - De COVID-19-crisis heeft de groei van e-commerce in België versneld. Met de sluiting van niet-essentiële winkels hebben veel Belgen zich gericht op online winkelen. Als gevolg daarvan heeft de verkoop tijdens de Black Friday-periode nieuwe hoogtepunten bereikt. Worldline, de Europese leider op het gebied van betalingen en transactiediensten, heeft een nieuw record gevestigd voor onlinetransacties op Black Friday, met een stijging van 105% ten opzichte van een normale vrijdag .

01Dec.2020

Worldline heet Ingenico welkom en wordt daarmee een toonaangevende nieuwe leider inzake betaaldiensten

Bezons, 30 oktober 2020 - Door de krachten te bundelen met Ingenico wordt Worldline de nieuwe wereldleider op het gebied van betaaldiensten in Europa en sluit ze zich aan bij de league van internationale betaalleiders. Worldline zet zich in voor innovatieve betaaloplossingen die een duurzame economische groei mogelijk maken en het vertrouwen en de veiligheid in onze samenlevingen versterken. Met zijn internationale aanwezigheid en zijn toewijding aan uitmuntendheid, innovatie en duurzaamheid zal Worldline het ontwikkelingstempo van de Europese betaalsector versnellen en nieuwe manieren van betalen, leven en zakendoen mee vormgeven.

30Oct.2020

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 18 op maandag 19 oktober

Het netwerk van Worldline zal tijdelijk verstoord zijn op maandagochtend 19 oktober van 0.15 u. tot 4.30 u. Op dat moment zal een upgrade van het elektronische betaalsysteem worden uitgevoerd.

16Oct.2020

Meer dan 1 betaling op 3 verloopt nu contactloos in België

• Sinds januari 2020 is het marktaandeel van de contactloze betalingen in België bijna verdrievoudigd: 37% van de elektronische transacties is nu contactloos, tegenover 13% in januari. • Tussen januari en september 2020 werden 262 miljoen contactloze Bancontact-betalingen gedaan, een stijging van 216% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. • De covid-19-crisis heeft het gebruik van contactloos betalen versneld. • Belgen hebben 4,5 keer meer contactloos betaald tijdens het Weekend van de Klant in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

09Oct.2020

BNP Paribas Fortis kiest Worldline om zijn omnikanaal Contact Service Center te ontwikkelen en beheren

Brussel, 4 juni 2020 – Worldline [Euronext: WLN], de Europese leider in betalings- en transactiediensten, heeft een meerjarencontract ondertekend met BNP Paribas Fortis, een toonaangevende financiële instelling in België en Europa. Op basis van deze overeenkomst zal Worldline het omnikanaal Contact Service Center (CSC) van BNP Paribas Fortis ontwikkelen en beheren via WL Contact in SaaS (Software-as-a-Service) modus. WL Contact is een bewezen oplossing voor contactcentra die de verwerking van alle klanteninteracties mogelijk maakt ongeacht het gekozen communicatiekanaal.

03Jun.2020

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 6 op maandag 7 september

Brussel, 4 september 2020 - Het netwerk van Worldline zal tijdelijk verstoord zijn op maandagochtend 7 september van 0.05 u. tot 4.00 u. Op dat moment zal een upgrade van het elektronische betaalsysteem worden uitgevoerd.

18May.2020