Latest Press Releases

Worldline Press releases Number of results:60

Nieuw nummer van Card Stop: 078 170 170

Vandaag treedt het nieuwe nummer 078 170 170 in werking. Het is een regulier nummer, zonder bijkomende kost. Het oude nummer 070 344 344 zal de komende jaren nog in gebruik blijven om een vlotte transitie naar het nieuwe nummer te garanderen.

10Jan.2022

Worldline doet nóg beter: opnieuw erkend als Belgische en Europese Top Employer 2022 naast 8 andere landen en een joint venture

Brussel, 20 Januari 2022 – Worldline [Euronext: WLN], de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten, kondigt met trots aan 2 prestigieuze certificaties binnengehaald te hebben: de ‘Belgische Top Employer certificatie’, voor de derde keer op rij, en de ‘Europese Top Employer certificatie’, voor de 2de keer op rij. De certificaten werden uitgereikt door het Top Employers Institute, een wereldwijde autoriteit die uitmuntendheid in people management jaarlijks erkent.

20Jan.2022

Worldline en Scheidt & Bachmann lanceren nieuwe betaaloplossing voor tankstations in Europa

Paris La Défense, 25 januari 2022 – Worldline (Euronext: WLN), de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten, en Scheidt & Bachmann (S&B), wereldwijd leverancier van mobiliteitsoplossingen, versterken hun partnerschap dankzij de ontwikkeling van een nieuwe betaaloplossing voor tankstations in heel Europa.

25Jan.2022

Worldline rekruteert meer dan 5000 getalenteerde werknemers wereldwijd, waarvan 200 in België

Brussel, 31 Januari 2022 – Worldline [WLN], de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten, zal wereldwijd duizenden nieuwe talenten rekruteren waarvan 200 in België met als strategisch doel een versnelde technologische transformatie waardoor het zijn klanten het beste betalingsaanbod over de hele wereld kan garanderen.

31Jan.2022

Worldline integreert Alipay+ om in-store and e-commerce betalingen voor handelaars wereldwijd te verbeteren

Parijs, 9 februari 2022 – Worldline [WLN], de Europese leider op het gebied van betaal- en transactiediensten en 4de grootste speler wereldwijd, kondigde aan Alipay+ toe te voegen aan zijn wereldwijde portfolio. Door de samenwerking verbetert Worldline zijn betaalaanbod voor handelaars in winkels en e-commerce in heel Europa, en helpt hen om klanten beter te bedienen via een uitgebreid mobiele betaalaanbod en andere digitale betaalmethodes. Worldline is de eerste acquirer die een volledige meerlandenintegratie met Alipay+ aangaat.

09Feb.2022

Worldline betreedt Japanse merchant services markt via partnerschap met NSP Vesca

Paris-la Défense, 3 maart 2022 – Worldline, een wereldwijde speler op het gebied van betaaldiensten, kondigde de uitbreiding van zijn bedrijfsactiviteiten naar Japan aan. Het bedrijf zal er creditcardbetalingen aanbieden over het hele land. Als economische vergevorderde markt, met conservatieve consumentengewoonten, biedt Japan een groot groeipotentieel op vlak van kaarttransacties.

03Mar.2022

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 6 op maandag 7 maart

Brussel, 4 maart 2022 - Worldline meldt dat in de nacht van zondag 6 op maandag 7 maart onderhoudswerken worden uitgevoerd op het elektronische betaalnetwerk. Om mogelijke hinder te beperken, wordt de interventie ingepland tussen 00.30u. en 03.30u.

04Mar.2022

Elektronisch betalen verplicht in alle Belgische winkels

Brussel, 14 maart 2022 – Vanaf 1 juli 2022 zullen Belgische handelaars minimum één elektronische betaalwijze moeten aanbieden aan hun klanten. Worldline, wereldleider op vlak van betaaldiensten, engageert zich om handelaars te begeleiden bij het aanbieden van een elektronische betaalwijze die zo goed mogelijk aansluit bij hun specifieke behoeften.

14Mar.2022

Worldline en Mainsys voeren innovatieve Visa Debet-Bancontact kaartoplossing in

Brussel, 21 maart 2022 – Worldline [Euronext: WLN], wereldleider op vlak van betaaldiensten, sloot een partnerschap af met Mainsys Financial Software, een Belgisch IT-bedrijf dat allesomvattende betaaloplossingen aanbiedt. De gezamenlijke oplossing werd onlangs voor het eerst in gebruik genomen om betaalkaarten te beheren die zowel het Visa Debit als het Bancontact logo dragen.

22Mar.2022

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 24 op maandag 25 april

Brussel, 22 april 2022 - Worldline meldt dat in de nacht van zondag 24 op maandag 25 april onderhoudswerken worden uitgevoerd op haar elektronische betaalnetwerk. Om mogelijke hinder te beperken, wordt de interventie ingepland tussen 0u15 en 4u30.

22Apr.2022

Worldline start partnerschap met fintechbedrijf Algoan om aan kredietverstrekkers en dienstverleners kredietbeoordeling van hoog niveau aan te bieden

Parijs (la Défense), 4 mei 2022 – Worldline [Euronext: WLN], wereldwijd koploper in betaaldiensten, en Algoan, toonaangevend verlener van kredietwaardigheidscores, melden vandaag een samenwerkingsakkoord voor de gezamenlijke ontwikkeling van een baanbrekende oplossing voor kredietbeoordeling. Die moet kredietverstrekkers en dienstverleners helpen om betere kredietbeslissingen te nemen. Deze dienstverlening steunt op de allerbeste API's en machine-learning waarbij gebruik wordt gemaakt van transactiedata uit de open banking.

04May.2022

Wegens problemen bij een externe netwerkprovider, nam Worldline vandaag vanaf 15.55u een progressieve vermindering waar van kaart-autorisaties voor alle betaalmethodes.

Als herstelmaatregel, heeft Worldline het gebruik van het getroffen netwerkpad stopgezet en het verkeer overgeschakeld naar een alternatieve netwerkprovider. Hiermee werd de storing verholpen. We kunnen bevestigen dat alle systemen sinds 16u38 weer binnen de normale gebruikstermijnen actief zijn. We bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak.

31May.2022

Worldline betreedt Metaverse om kloof tussen virtuele en fysieke handel te overbruggen

Parijs La Défense, 31 mei 2022—Worldline [Euronext: WLN], een wereldwijde leider binnen betalingsdiensten, kondigt met trots aan één van de eerste betalingsbedrijven te zijn dat de ‘Metaverse’ betreedt via de lancering van een virtuele showroom. Het bedrijf wil de kloof overbruggen tussen het netwerk van virtuele werelden en de echte wereld voor e-commerce-ondernemingen. Het kan op die manier zijn handelaars de nodige mogelijkheden bieden om ten volle te profiteren van het ongelooflijke potentieel dat de Metaverse te bieden heeft.

31May.2022

Worldline en SoftPos.eu lanceren nieuwe contactloze betaaloplossing op smartphone

Brussel, 29 juni 2022 – Worldline, een wereldleider op het gebied van betaaldiensten, en de Poolse fintech SoftPos.eu brengen een nieuwe mobiele betaaloplossing op de markt: SoftPos. De oplossing wordt als een app geïnstalleerd. Ze is beschikbaar voor de meeste mobiele toestellen op Android. Eens geïnstalleerd aanvaardt de app contactloze betalingen met kaart of smartphone. Dankzij SoftPos kunnen handelaars vanaf nu hun smartphone of tablet als betaalterminal gebruiken. Met een eenvoudige ‘Tap & pay’ wordt een transactie uitgevoerd. De oplossing maakt deel uit van de strategie van Worldline om zijn klanten een breed gamma aan betaaloplossingen aan te bieden die geschikt zijn voor alle handelsvormen.

29Jun.2022

Opmars digitaal betalen zet zich verder door

Digitale betalingen zijn erg populair in België. Steeds meer mensen laten muntstukken en bankbiljetten links liggen en grijpen naar hun betaalkaart of smartphone. Dat blijkt uit de laatste Digital Payment Barometer , een studie uitgevoerd door de Vrije Universiteit Brussel in opdracht van de partners Febelfin, Bancontact Payconiq Company, Mastercard, Visa en Worldline. Vanaf 1 juli kunnen de Belgen hun digitale betaalmiddelen ook ten volle benutten, want ze zullen overal in België worden aanvaard. Die datum is voor de partners dan ook een gelegenheid om nogmaals de aandacht te vestigen op de Digital Payment Day, een dag die in het teken staat van digitale betalingen.

30Jun.2022

Nieuw elektronisch transactierecord eerste dag van de solden

Brussel, 5 juli 2022 – Worldline, een wereldleider op het gebied van betaaldiensten registreerde nieuwe elektronische transactierecords in fysieke en online winkels gedurende de twee eerste dagen van de zomersolden: 12,8 miljoen transacties op vrijdag 1 juli en 12,4 miljoen transacties op zaterdag 2 juli. 1 juli was het bovendien ook Digital Payment Day, een dag gewijd aan elektronische betalingen, en aan de inwerkingtreding van de nieuwe wet over het toestaan van elektronische betalingen in België

05Jul.2022

Worldline geselecteerd door ECB om bij te dragen aan prototyping gebruikersinterface digitale euro

Brussel, 20 september 2022 – Worldline, een wereldwijde leider in betaaldiensten, kondigt trots aan dat het bedrijf geselecteerd werd door de Europese Centrale Bank (ECB) om een prototype te ontwikkelen voor een gebruikersinterface voor de digitale euro. Specifiek onderzoekt worldline hoe onderlinge offline betalingen tussen individuen er zullen uitzien.

20Sep.2022

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 25 op maandag 26 september

Brussel, 23 september 2022 - Worldline meldt dat in de nacht van zondag 25 op maandag 26 september onderhoudswerken worden uitgevoerd op haar elektronische betaalnetwerk. Om mogelijke hinder te beperken, wordt de interventie ingepland tussen 0u30 en 3u30.

23Sep.2022

DFM kiest Worldline als partner voor Instant Payments en Clearing & Settlement-mechanisme

Utrecht, 27 september 2022 – DFM, financieel partner voor ondernemingen in de mobiliteitssector, kiest Worldline, wereldleider op het gebied van betalingsdiensten, als partner voor Instant Payments en Clearing & Settlement. Na een succesvolle implementatie, binnen negen maanden na het ondertekenen van de overeenkomst, verzorgt Worldline als onderdeel van een vijfjarig contract Instant Payments en back-office processingdiensten voor DFM via zijn partner Volkswagen Bank.

27Sep.2022

Worldline verwerft participatie van 40% in Online Payment Platform B.V.

Parijs La Défense, 29 september 2022 – Worldline Euronext: WLN], een wereldwijde leider in betaaldiensten, kondigt een overeenkomst aan voor de aankoop van een participatie van 40% in Online Payment Platform B.V., een online Payment Service Provider met een specifieke betaaloplossing voor marktplaatsen en platformen.

29Sep.2022

Worldline en Freedelity lanceren een app voor het inzamelen van persoonsgegevens door handelaars mét aandacht voor transparantie voor de consument

Brussel, 4 oktober 2022 – Worldline, Europees marktleider op het gebied van betalings- en transactiediensten, en Freedelity, een Belgische innovator op het vlak van de inzameling en verwerking van persoonsgegevens, lanceren “Freedelity for YUMI”, een innovatieve applicatie die de klantervaring in winkels aanzienlijk verbetert. De app werd op maat ontwikkeld door Freedelity voor YUMI, de geavanceerde multifunctionele betaalterminal van Worldline.

04Oct.2022

Het nieuwe normaal voor aankoopgedrag en betaalgewoonten in België

Brussel, 6 oktober 2022 – elektronische betalingen nemen exponentieel toe. In het eerste semester van 2022 noteerde Worldline, een wereldleider op vlak van betaaldiensten, meer dan 1,6 miljard elektronische betalingen in België, een stijging van 20% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. Bepaalde trends – zoals online en contactloze betalingen – zijn tijdens de pandemie in een stroomversnelling geraakt en zijn nu het nieuwe normaal geworden. Naast de nieuwe betalingsvormen, ziet Worldline ook een verschuiving in het consumentengedrag.

06Oct.2022

Knab breidt Back-Office Processing-samenwerking met Worldline uit

Utrecht, 6 oktober 2022 – Knab, een Nederlandse online bank opgericht in 2012, breidt zijn bestaande samenwerking met Worldline, wereldleider op het gebied van betalingsdiensten, uit. In aanvulling op de bestaande Instant Payments back-office dienst, ondersteunt Worldline nu ook de back-office verwerking voor de afhandeling van SEPA Batch- en multi-currency-betalingen. Het partnerschap is verlengd voor een contract van zeven jaar.

06Oct.2022

Interventie op het betaalnetwerk van Worldline tijdens de nacht van zondag 16 op maandag 17 oktober

Brussel, 14 oktober 2022 - Worldline meldt dat in de nacht van zondag 16 op maandag 17 oktober onderhoudswerken worden uitgevoerd op haar elektronische betaalnetwerk. Om mogelijke hinder te beperken, wordt de interventie ingepland tussen 0u15 en 4u30.

14Oct.2022

Worldline lanceert nieuw internationaal aanbod voor handelaars met Worldline Tap on Mobile en kondigt de overname van een meerderheidsbelang in fintech SoftPos.eu aan

Brussel, 26 oktober 2022 - Worldline [Euronext: WLN], wereldleider in betaaldiensten, kondigt vandaag aan dat het de overname afrondt van een belang van 55% in SoftPos.eu, een fintech uit Warschau die van Androidtoestellen beveiligde betaalterminals kan maken. Die overname past volledig in de doelstelling van Worldline om betaaloplossingen aan te bieden die aangepast zijn aan alle commerciële praktijken en de zakelijke ambities van zijn klanten. Op basis van de technologie van SoftPos.eu lanceert Worldline internationaal een nieuw product: Worldline Tap on Mobile.

26Oct.2022