Resultaten van het eerste halfjaar 2017

Resultaten van het eerste halfjaar 2017

Zeer sterke resultaten in het eerste halfjaar 2017, versnelde uitvoering van het integratieplan van equensWorldline

• Omzet: 778 miljoen euro, organische groei van +1,7%
  • Onderliggende groei van de omzet met +6,1%
  • EBITDA : 153 miljoen euro, of 19,7% van de omzet (+170 basispunten)
  • Beschikbare cashflow: 88 miljoen euro, +26%
  • Nettoresultaat: 51 miljoen euro
  • Genormaliseerd nettoresultaat [1]: 72 miljoen euro, +16,0%
  • Verhoging van alle doelstellingen voor 2017
  • Nieuwe overname: overname van de marktleider in betalingstransacties in de Baltische landen

Bezons, 25 juli 2017 – Worldline [Euronext: WLN], de Europese marktleider in de sector van elektronische betalingen en transactiediensten, heeft vandaag zijn resultaten voor het eerste halfjaar 2017 bekendgemaakt.

Gilles Grapinet, CEO van Worldline:

"Worldline kondigt vandaag zeer goede resultaten aan voor het eerste halfjaar 2017, met in het bijzonder een solide prestatie van de omzetgroei van Financial Services en van Merchants Services in het tweede kwartaal, een goede dynamiek van de transactievolumes en de bevestiging van de gunstige commerciële omgeving in India. Ik ben bijzonder tevreden over de rentabiliteit van de Groep tijdens het voorbije halfjaar, alsook over de sterke cashflowgenerering dankzij de versnelde uitvoering van de integratie en de synergieplannen van equensWorldline, PaySquare en KB SmartPay. Na de goede prestatie van het eerste halfjaar heeft de Groep daarom beslist om al zijn doelstellingen voor 2017 te verhogen en mikken we nu op een omzetgroei tussen 3,5% en 4,0%, een EBITDA van meer dan 20,5% en de generering van meer dan 170 miljoen euro beschikbare cashflow."

[1] Het genormaliseerde nettoresultaat sluit de ongewone en weinig frequente elementen uit (netto na belastingen).

Bekijk hier de volledige resultaten in het Engels.

Communicatie
  • Contacteer Worldline
Privacy Statement wordt toegelicht.
Akkoord Meer informatie