Historische recordstijging: 30% meer elektronische betalingen voor bedragen tot 5 euro

Brussel, 6 oktober 2016 – Worldline [Euronext: WLN], Europees leider in betaal- en transactiediensten, kondigt vandaag aan dat Belgen nooit eerder zo vaak met de Bancontact-kaart betaalden voor kleine bedragen. De afgelopen 5 maanden registreerde Worldline 30% meer elektronische betalingen voor bedragen onder de 5 euro in de kleine handelszaken ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Betalingen voor bedragen onder de 10 euro maken vandaag 23% uit van alle elektronische betalingen in België. Dit jaar verwerkte Worldline zo al meer dan 210 miljoen elektronische betaaltransacties onder de 10 euro.

Dat is het resultaat van de spectaculaire prijsdalingen die Worldline in partnership met de Belgische banken heeft ingevoerd voor de tarieven voor Bancontact voor handelaren. Met deze tariefverlagingen bood Worldline samen met de Belgische banken duidelijk een antwoord op een vraag van de markt, met als gevolg een kantelpunt in de geschiedenis van het elektronisch betalen in België. Consumenten willen vandaag hun aankopen in alle omstandigheden elektronisch betalen. Door ook voor kleine bedragen het elektronisch betalen te promoten, wil Worldline de evolutie naar een cashloze maatschappij versnellen en de Belgische economie stimuleren.

Kleine som? Kaart welkom!

Bij de bakker of de slager met de kaart betalen is vandaag lang geen uitzondering meer.

De forse toename van het aantal elektronische betalingen voor kleine bedragen, is het gevolg van een grootschalige campagne van Worldline om elektronisch betalen voor kleine bedragen te promoten.

Vincent Roland, Algemeen Directeur van de internationale afdeling Merchant Services van Worldline:  “De vraag van de markt is vandaag zeer duidelijk, zowel consumenten als handelaren willen dat de koopervaring eenvoudig, gemakkelijk en veilig is. Door kleine bedragen te stimuleren, laat Worldline toe om deze koopervaring op alle types van aankopen toe te passen. Dit is een belangrijke stap in de evolutie naar een cashloze maatschappij.”

Spectaculaire prijsdalingen

Op 1 juni 2016 heeft Worldline de tarieven voor betalingen met Bancontact voor handelaren spectaculair verlaagd. Betalingen tot 5 euro werden tot 60% goedkoper en kosten een handelaar vandaag nog 2 cent, in plaats van 5 cent. Ook de tarieven voor betalingen van bedragen tussen 5 en 10 euro werden tot 30% goedkoper. De lancering van het nieuwe tarief ging gepaard met een speciale promotieperiode van 4 maanden (van juni t.e.m. september), waarbij alle transacties tot 5 euro uitzonderlijk gratis waren.

Een grote stap naar een cashloze maatschappij

Jaar na jaar registreert Worldline een sterke toename van het aantal elektronische betalingen en werkt Worldline aan de ontwikkeling van elektronisch betalen door in te zetten op een uitgebreid aanbod van nieuwe innovatieve betaaloplossingen om de evolutie naar een cashloze maatschappij te ondersteunen.

Meer info?

• Lees hier het persbericht van 12 augustus: ‘Worldline deelt gratis ijsjes uit aan klanten die kleine bedragen met de kaart betalen’
  • Lees hier het persbericht van 26 aprilSpectaculaire daling van het tarief voor kleine bedragen tot 2 eurocent (en deze zomer gratis)’

Contact?

Worldline Press Office

Sarah Thomas - 02 727 68 22 – press-benelux@worldline.com

Communicatie
  • Contacteer Worldline
Privacy Statement wordt toegelicht.
Akkoord Meer informatie